The Dancing Queen
Apr 6, 2015 0:04:40 GMT 1
Post by Simond Brygger on Apr 6, 2015 0:04:40 GMT 1
@myrcella
22. november, Kong Roy's 9. regeringsår
22. november, Kong Roy's 9. regeringsår
Vintervejret havde indtaget Roy By, selvom vinden ikke var nær så kold som i Norden, der var frost i luften, og folket hastede igennem gaderne for at komme så hurtigt fra det ene varme sted til det andet. På Den Gale Hane var der ikke blot varmt, der var fest og musik. Nogle enkelte af vinduerne stod på vid gab, så varmen og lyset strømmede ud i mørket, og lyden af musik og glade stemmer blev båret langt på den stille aften.
Som enhver anden aften var Simond på plettet lige så meget for at fornøje sig selv, som for at fornøje gæsterne. Den Gale Hane var aldrig en sur pligt. Der var allerede røget adskillige af deres hjemmebryggede øl indenbords, men Simond var en garvet mand på dette punkt, så han var ikke sådan lige at slå omkuld. Et bredt, skævt smil spillede på hans læber, da han slæbte endnu en omgang drikkevarer op fra kælderen og satte for foden af sin fru moder, der sørgede for at regnskabet var i orden. Inden han begav sig videre, forsynede han sig selv med to krus øl, som han holdt i den ene hånd.
”Solom, din gamle grævling, dans med min søster i stedet!” lo han muntert og gelejdede en feststemt og lettere beruset herre imod sin ældste lillesøster med et bestemt skub i den rigtige retning, sammen med et halvundskyldende ’hvad-kan-jeg-ellers-gøre’-blik. Søsteren havde bare et tag på de mænd. Simond havde ikke tid. Han havde nemlig en plan. Han havde haft smugkigget en del af aftenen på en ung dame, som så vældig sød ud. Ikke én, han havde set før. Den unge filejs var en anelse pigeglad, måske lidt for meget ifølge visse mennesker, men han havde ventet til det helt rigtige tidspunkt med at gøre sig tilnærmelser, eftersom han trods alt havde en erfaring med i vadsækken, at ikke alle forstod at sætte pris på at blive overfuset. Nu manøvrede han hjemmevandt ind og ud mellem de mange mennesker for at finde vej til hende.
”Hør, min underfundige og smukke pige, De er vel klar over, at jeg ikke kan lade Dem forlade disse lokaler, førend De har beæret mig med en dans?” Han vippede udfordrende med øjenbrynene og opfordrede hende stumt til at tage imod det ene af de krus øl, han bar med sig. Når Simond ville, kunne han sagtens være høflig. Stadig på sin egen ligefremme og af og til grænseoverskridende måde, selvfølgelig, men man kunne ikke klandre ham for at være uhøflig.