En labyrint af haver [Elric Day]
Feb 11, 2014 11:31:52 GMT 1
Post by Elric Day on Feb 11, 2014 11:31:52 GMT 1
Cedric kom tættere på. Han skulle holde afstand, blive nogle meter væk. Han skulle ikke engang tænke på at gå nærmere.. Jo, det måtte han godt. NEJ!. Selvom det eneste han var ude på, var at prikke til Elrics næse, fik den unge hertug et advarende blik i øjnene. Det blev dog mere roligt, da det netop viste sig, at det kun var det og han bildt sig selv ind at det bare var en reaktion ovenpå at være blevet slået af ham. Det måtte det være og så var der ikke mere at tænke over dér. "Jeg tager dine ord som nedladende," kommenterede han overvejende, irriteret over, at Cedric blev ved med at være i så frygteligt godt humør. Utroligt som man kunne blive irriteret over den slags. "Jeg har rigelig appetit på livet, jeg ser bare virkelig ikke grunden til at lukke for mange laverestående ind i det." Han lød meget selvsikker, hvilket nok afspejlede meget godt hvordan han havde det om sine holdninger. Han så intet problem i dem. Desuden overdrev han det nok ikke, for ikke at lade den lille tvivlende del af ham overtage.
"Måske har du ret. Men du skal ikke regne med, at jeg på noget tidspunkt kommer til at dele dine tanker med dig." Det var måske en skarp påstand, han kunne trods alt ikke vide hvordan han ville udvikle sig gennem livet.. Men han tvivlede på, at komme til at minde det mindste om Cedric. Der var lidt noget blødsødent over på den måde at prise alle på den måde. Folk var af forskellig status, og hvorfor han så ikke bare kunne indfinde sig med det.. Det fattede Elric vitterligt ikke. Han mente helt bestemt, at man skulle understrege forskellene på folk. Det var vel næppe tilfældigt, at nogle var af bedre familier end andre.